[English]

The GRVC Robotics Laboratory of the University of Seville announces contracts to work on new Horizon Europe and Spanish projects in the following categories:

• 1) Postdoctoral contracts to lead projects and work packages in the design of unmanned aerial vehicle systems and in intelligent systems for aerial robotics.
  • 2) PhD Thesis in aerial robotics: aerial manipulation, control systems, perception systems and multi-UAV planning systems
  • 3) Research and Development engineers in orbital robotics, modeling and control of unmanned aerial vehicles, and robotics applications in maritime environments
  • 4) Technicians for the development of prototypes and applications of aerial, space and maritime robotics
  • 5) Technician for administration tasks

Seville is a city with a great historical and cultural tradition, and a moderate cost of living. Seville has an important role in the aerospace sector and has been recently chosen as the headquarters of the Spanish Space Agency. The GRVC Robotics Lab of the University of Seville, in collaboration with the Center for Advanced Aerospace Technologies (CATEC), is developing a new “Center for Unmanned Aerial Vehicles and Urban Air Mobility”, with excellent equipment and facilities, in this new area which will have a great growth in the coming years.

We offer the Integration into an international team of a leading robotics laboratory, with a salary, higher than the ones in the Spanish official calls, to be agreed according to experience and category.

If you are interested please write an email to the address grvc.recruitment@gmail.com with the Subject “Call GRVC December 2022” and the category (1,2,3, 4 or 5), attaching a motivation letter with references and a Curriculum Vitae.

[Español]

El Laboratorio de Robótica GRVC de la Universidad de Sevilla anuncia contratos para trabajar en sus nuevos proyectos de investigación y desarrollo, de las convocatorias Horizon Europe y españolas, en las siguientes categorías:

1. Contratos postdoctorales para la dirección de proyectos y paquetes de trabajo en diseño de sistemas de vehículos aéreos no tripulados y en sistemas inteligentes para robótica aérea.
  2. Contratos para la realización del doctorado en robótica aérea: manipulación aérea, sistemas de control, sistemas de percepción y planificación multi-UAV
  3. Contratos de ingenieros para investigación y desarrollo en robótica orbital, modelado y control de vehículos aéreos no tripulados y aplicaciones de robótica en entornos marítimos
  4. Contratos de técnicos para desarrollo de prototipos y aplicaciones de robótica aérea, espacial y marítima
  5. Contrato para técnico de administración

Los candidatos seleccionados se incorporarán a un equipo internacional de un laboratorio líder en robótica, con sueldo, de mayor cuantía que los de las convocatorias oficiales españolas, a convenir según experiencia y puesto.

Sevilla es una ciudad con gran tradición histórica y cultural, y coste de vida moderado. Sevilla tiene un importante papel en el sector aeroespacial y ha sido recientemente elegida como sede de la Agencia Espacial Española. El GRVC Robotics Lab de la Universidad de Sevilla, en colaboración con el Centro Avanzado en Tecnologías Aeroespaciales (CATEC), están desarrollando un nuevo “Centro de Vehículos Aéreos No Tripulados y Movilidad Aérea Urbana”, con excelente equipamiento e instalaciones, en esta nueva área que tendrá un gran crecimiento en los próximos años.

Se invita a los interesados en alguno de los puestos a escribir correo electrónico a la dirección grvc.recruitment@gmail.com indicando en el Asunto “Convocatoria GRVC Diciembre 2022” y la categoría seleccionada (1,2,3, 4 o 5) adjuntando una carta de motivación con referencias y el Curriculum Vitae.